Blog

e-mail zonder lange tenen

Check je e-mail op 3 punten:Snap ik de inhoud van de e-mail als ik het onderwerp lees?Staan actiepunten en de kern in de eerste alinea? Houd het vooral kort. Korte mails worden veel beter gelezen.Is de mail belangrijk? Parkeer hem dan even (tot na de lunch of een nachtje slapen) en loop hem voor het versturen nog één keer na. Je ziet dan opeens wat onduidelijk is, wat misverstanden kan oproepen en zaken die je simpelweg bent vergeten.AandachtspuntjesAls je dan klaar bent om te versturen, denk dan ook nog even aan het volgende:Onderzoek toont aan dat mails die aan 3 personen worden gestuurd een langere doorlooptijd hebben dan mailtjes aan 1 persoon.Uitroeptekens, leesbevestigingen en vlaggetjes leiden eerder tot irritatie dan tot positief effect.Mails hebben lange tenen. Merk je dat iemand geërgerd reageert, los de miscommunicatie zo snel mogelijk per telefoon of persoonlijk op. Elke volgende mail is namelijk olie op het vuur.Bron: Richard Wolfe, voor DeZaak.nl